Livsverket til Norgesvennen Mogens Møller slukes av amerikansk martech-selskap
Det danske selskapet Sleeknote selges til amerikanske Drip. Medgründer Mogens Møller får trolig til salt i maten og råd til å bytte ut sin gamle Volkswagen Polo.
Mogens Møller er et av Nordens mest kjente martech-navn. Ikke bare er den blide dansken medgründer av SaaS-selskapet Sleeknote, men han er også en etterspurt foredragsholder over hele Europa – takket være hans kunnskap om konverteringsoptimalisering og brukeropplevelse på nett. For mange norske ehandlere er han et kjent navn med en rekke foredrag på norske ehandelskonferanser.
Sleeknote har i dag mer enn 2500 kunder i 60 land. I fjor høst annonserte selskapet at de hadde passert 100 000 danske kroner i MRR (månedlige lisens-inntekter).
Nå har selskapet nådd enda en milepæl.
Sleeknote som ble gründet av Mogens Møller og hans makker Emil Kristensen samt en håndfull andre dansker, selges nå nemlig til amerikanske Drip.
Enn så lenge ingen store endringer for Sleeknotes kunder
På Sleeknotes nettsider skriver Møller at det på sikt er meningen at de to selskapene på lengre sikt skal slåes sammen til ett selskap, men at enn så lenge blir ting som før.
– Vi tar det beste fra begge plattformene – Sleeknotes intuitive Campaign Builder og Drips ultrakraftige segmenteringsmotor – og kombinerer dem for å gi en robust, nøkkelferdig løsning som lar enhver markedsfører øke markedsføringen sin.
Sammen med Drip vil Sleeknote ha over 150 ansatte og 10 000 merkevarer fordelt på 100 land på kundelisten.
2 millioner besøk på egne nettsider
Danskene har bygd en SaaS-løsning som skal gjøre det enkelt å samle inn epostadresser, engasjere besøkende på nettstedet og øke deres nettsalg. Selskapet var blant annet tidlig ute med såkalte “popups” til bruk på nettsidene. Etter hvert har Sleeknote-teamet utviklet flere liknende tjenester med skjemaer, sidebars, slide-ins og gamification.
Foruten deres tekniske løsning hyller Mogens Møller selskapets medarbeidere i forbindelse med salget til Drip. Også selskapets markedsførere får sin del av æren.
– Vi har bygget en utrolig markedsføringsblogg som driver 2 millioner årlige besøkende og utdanner og informerer markedsførere om hvordan de kan forbedre konverteringsfrekvensen deres, fra popup-vinduer på nettsider til e-postkampanjer og alt i mellom.
Det er ikke kjent med amerikanerne betaler for Sleeknote, men ifølge Mogens Møller vil han i alle fall nå bytte ut sin gamle Vokswagen Polo – muligens med en elektrisk bil.