Pressemelding

Tredoblet antall kunder i Sverige, men fortsatt mye som gjenstår før gründeren er fornøyd

Det norske selskapet Lipscore har så langt i år tredoblet antall kunder i Sverige.

Artikkelen er publisert av Lipscore i henhold til våre redaksjonelle retningslinjer.

I Norge har Lipscore store kunder som Jernia, ARK Bokhandel, Elektroimportøren og Telia. De bruker alle Lipscore for å samle produktanmeldelser. Også Finlands største telecom-selskap, Elisa, er på kundelisten.

Flere selskaper inkludert Interflora bruker også selskapets teknologi for å måle kundetilfredshet på et overordnet nivå (total handleopplevelse) og opplevelsen i fysisk butikk.

I starten av 2021 annonserte Lipscore også at de vil satse i det svenske markedet. På det tidspunktet hadde selskapet kun et lite knippe kunder, med skokjeden Scorett som den mest kjente. 

Nå melder selskapet at de har tredoblet antall svenske ehandlere.

– Sverige er navet nordisk ehandel og er et viktig steg på vår internasjonale reise. Det er derfor godt å se at svenske nettbutikker gir oss tilliten, sier Henning Frettem, CEO og gründer av Lipscore.

Blant selskapene som nylig har signert med nordmennene, finner vi butikkjeden Sportsshopen og det store snuselskapet Haypp Group og Care of Carl. 

Frettem liker utviklingen, men innrømmer at det er langt igjen før han er skikkelig fornøyd.

– I snitt får vi mer enn hver femte kunde til å gi feedback etter et kjøp, vi kjenner ingen konkurrenter som er i nærheten av å ligge på dette nivået. Samtidig må vi innse at Lipscore foreløpig er en ukjent merkevare i Sverige blant både potensielle kunder og partnere. Skal vi vinne det svenske markedet må vi jobbe steinhardt.

Enn så lenge oppfattes produktanmeldelser som en nice-to-have-funksjon, men det er noe som vil endre seg fremover. Særlig nå som Amazon har kommet til Sverige, tror Frettem.

– Produktanmeldelser øker ofte konverteringsrate, trafikk og kundetillit, men denne typen kundedata er også ekstremt viktig for alle som jobber med innkjøp, produktutvikling, logistikk og leverandørforhandlinger. 

Commercial on Martech