Henning Frettem fra Lipscore (Foto: Lipscore)
Podcast

Gjør kundenes produktanmeldelser til en viktig del av produktutviklingen

Kundenes produktanmeldelser er nyttige for andre kunder, men de mest modne selskapene bruker omtalene til mye annet også, forteller Henning Frettem fra Lipscore.

Produktanmeldelser er en svært viktig funksjon for å skape trygghet for kundene når de handler på nett. Og ti positive anmeldelser dobler konverteringsfrekvensen.

I produktutvikling er kundeanmeldelsene forretningskritisk informasjon om hva kundene setter pris på og er kritiske til i produkter. Det er også mulig å bruke middelmådige vurderinger på et produkt for å presse innkjøpsprisene.

I denne delen snakker programleder Urban Lindstedt med Henning Frettem, administrerende direktør og grunnlegger av Lipscore.

Amazon-grunnlegger Jeff Bezos mener at produktanmeldelser har vært grunnleggende for suksessen til markedet. Samtidig er mange tradisjonelle forhandlere livredde for å åpne sin egen butikk for kritikk. Og det er ulovlig å fjerne negative anmeldelser.

Det er merkevarer som analyserer alle anmeldelser og utvikler produktene sine basert på produktanmeldelser. Andre ehandlere bruker anmeldelsene til å presse innkjøpsprisene sine.

90 prosent av nettkundene leser anmeldelser på nett om produkter. Og hvis det er enkelt å legge igjen anmeldelser, er det mange kunder som gjør det. En negativ anmeldelse er en mulighet til å kontakte kunden for å gjøre det rette og en positiv anmeldelse er et sterkt kjøpssignal for nye kunder. I motsetning til hva mange tror, ​​signaliserer en enkelt negativ anmeldelse troverdighet og erfarne kunder kan ofte avsløre sutrekopper med for høye forventninger til et produkt eller en tjeneste.

Commercial on Martech