Merkevarekontrollørene i Brandmaster henter ny toppsjef
Brandmaster ansatter ny sjef for selskapet. Tidligere leder Gunnar Larsen blir også med videre. Det norske selskapet Brandmaster som leverer skybaserte løsninger for internasjonal merkevarekontroll og beskyttelse gjør et lederbytte. – Styret ønsker spesielt å takke avtroppende sjef Gunnar Larsen for sterk innsats gjennom de siste åtte årene. Brandmaster er på mange måter skapt på […]
Brandmaster ansatter ny sjef for selskapet. Tidligere leder Gunnar Larsen blir også med videre.
Det norske selskapet Brandmaster som leverer skybaserte løsninger for internasjonal merkevarekontroll og beskyttelse gjør et lederbytte.
– Styret ønsker spesielt å takke avtroppende sjef Gunnar Larsen for sterk innsats gjennom de siste åtte årene. Brandmaster er på mange måter skapt på nytt under hans ledelse, og vi som styre og aksjonærer er svært fornøyd med at Larsen fortsetter som viseadministrerende direktør i en koordinerende rolle for Norden, samtidig som han tiltrer styret, sier medeier og styreleder Erik Langaker til Kampanje.
Siden etableringen i 1998 har BrandMaster blitt en viktig aktør for merkevarer som ønsker å holde orden på sin merkevare, herunder grafisk materiale, bilder, logoer etc. Brandmaster har doblet omsetningen i løpet av fem år og omsatte i fjor for cirka 50 millioner kroner. Selskapet har blant annet Mercedes Benz, BMW, Helly Hansen, Circle K, Bergans og Bridgestone på kundelisten.
Det er Karl Fredrik Lund som blir ny sjef for Brandmaster. Lund har ledererfaring fra selskaper som Steen & Strøm, Telia og Creuna. Det siste året har han jobbet som direktør for utvikling og digitalisering i offentlig sektor i forbindelse med kommunereformen.
– Teknologi og merkevarer er det jeg har holdt på med, og da blir det spennende å skulle jobbe i Brandmaster som har en egenutviklet teknologi som skal tas ut i verden, sier han til Retailmagasinet.
Aktuelle lenker:
Tidligere Creuna-sjef får ny jobb – Karl Fredrik Lund blir ny sjef i Brandmaster