Selskapet ble stiftet i 2020 – Nå er nykommeren verdt flere milliarder
Juni er utvilsomt et av de mest spennende selskapene akkurat nå i det nordiske ehandelsmarkedet. Nå viser de seg frem igjen.
Juni retter seg mot ehandlere. Det svenske selskapet tilbyr en plattform med verktøy for blant annet regnskap og kredittkort for å betale for markedsføring.
Det Gøteborg-baserte selskapet Juni dukket opp på det nordiske markedet så sent som i 2020. 16 måneder etter lansering nådde selskapet en verdsettelse på litt over 3 milliarder svenske kroner i forbindelse med en emisjon. Ikke verst for et selskap som hadde 0 (!) inntekter i 2020. Hvor mye de omsatte i 2021 er ikke kjent. Det er også ukjent hvor mye Juni ble verdsatt i den nye kapitalinnhentingen, men det er ingenting som tyder på at verdien har gått ned siden forrige sist.
Nå får Juni tilført 206 millioner dollar til videre vekst. 100 millioner dollar kommer i en serie B-runde der alle nåværende investorer deltar, noe som inkluderer EQT Ventures, Felix Capital, Cherry Ventures og Partners of DST Global. I tillegg har Juni sikret seg 106 millioner dollar i risikogjeldsfinansiering fra TriplePoint Capital.
– Vi er veldig stolte over å ha sikret denne finansieringen i et så utfordrende miljø, sier Juni-medgründer og CEO Samir El-Sabini i en pressemelding.
Siden oppstarten har Juni nå fått tilført 282 millioner dollar – omtrent 2,7 milliarder norske kroner.