Influencer marketing-selskap etablert i fjor høst – nå prises de til titalls millioner
Influeri-markedsføringsplattformen Influeri tar inn 2,5 million svenske kroner i frisk kapital.
Influeri ble startet så sent som høsten 2022 av Nicholas Sjögren og Robin Naderi. Duoen begynte å jobbe med influencer-konseptet da de skrev sin masteroppgave ved Handelshögskolan i Stockholm.
Influeri tok i oktober i fjor inn 12,5 millioner svenske kroner i kapital fra flere engleinvestorer, inkludert penger fra artisten Zara Larsson. Nå hentes det nye 2,5 millioner med en verdsettelse på 72 millioner svenske kroner, skriver den svenske nettavisen Breakit.
Siden Influeri så dagens lys, har adtech-selskapet vokst med gjennomsnittlig 22 prosent hver måned. Influeri forventer å nå én million i salg per måned i juli, skriver Breakit.
Influeri mener de skiller seg ut i et marked preget av mange konkurrenter, med sin helautomatiske matching mellom kampanje og influencere, der alt av administrativt arbeid fjernes, inkludert betaling og rapportering.