Kjede kjøper reklamebyrå for å få bedre kontroll på produksjon av eget digitalt innhold
Lyko styrker sin interne kompetanse ved å kjøpe produksjonsdelen av sitt tidligere reklamebyrå Honesty.
Den svenske kosmetikk-kjeden Lyko har i dag inngått avtale om kjøp av produksjonsdelen til sitt tidligere reklamebyrå Honesty.
Målet er å raskt bygge Sveriges beste in-house byrå og starte LYKO Studio for å ta innholdsproduksjon og videoproduksjon til neste nivå.
– Vi må lage mer og bedre innhold i raskt tempo for de over 1000 merkene vi selger og for våre egne merker som Make Up Store, Pusher, Watercloud, Grazette med flere. Vi har et sterkt og voksende inhouse-miljø i dag, og med dette oppkjøpet tar vi det til et nytt nivå, sier Kalle Eliason, markedssjef i Lyko i en pressemelding.
Oppkjøpet inkluderer et fullt utstyrt studio hvor alle produksjoner av Lykos konsept Your Beauty Playground er produsert:
Lyko kjøper Honesty fra gründerne Walter Naeslund og Julia Anjo. Alle ansatte vil få tilbud om ansettelse i Lyko. Grunnleggerne Walter Naeslund og Julia Anjou vil sikre onboarding i tre måneder.