Erter sine konkurrenter etter kraftig vekst: – De er mer opptatt av pakkeskap og utleveringssteder
De opplyser at de har håndtert 33 prosent flere pakker hittil i år sammenlignet med samme periode i fjor. Selskapet har også oppnådd en betydelig forbedring i lønnsomhet, med driftsresultat (EBITDA) som har gått fra et underskudd på 16,9 millioner kroner i 2022 til et overskudd på 12,5 millioner kroner i 2023.G – Vi er […]
De opplyser at de har håndtert 33 prosent flere pakker hittil i år sammenlignet med samme periode i fjor.
Selskapet har også oppnådd en betydelig forbedring i lønnsomhet, med driftsresultat (EBITDA) som har gått fra et underskudd på 16,9 millioner kroner i 2022 til et overskudd på 12,5 millioner kroner i 2023.G
– Vi er godt på vei til å nå våre mål, sier Anders Lunde Angen, daglig leder i Helthjem netthandel, i en melding publisert på LinkedIn.
Med flere pakkeforsendelser har ikke overraskende omsetningen også økt. I fjor økte den til 675,5 millioner kroner, fra 593,5 millioner kroner i 2022.
Blant det som vokser mest er levering mellom privatpersoner. 95 prosent av de som benytter seg av denne tjenesten kjøper eller selger brukte varer.
– Ved å gjøre det enklere for folk å sende brukte varer til hverandre, bidrar vi til å forlenge levetiden på varer som allerede er produsert og på den måten fremme en mer bærekraftig livsstil, sier Anne-Stine Talseth, direktør consumer i Helthjem netthandel.
Selskapet når nå cirka 80 prosent av landet og dekker totalt 2,5 millioner husstander. Med veksten benytter administrerende direktør hos eierne Schibsted Delivery, majoritetseier av Helthjem Netthandel, Hans Kristian Hallén-Hasaas, anledningen til å erte sine konkurrenter.
– En av nøkkelfaktorene bak suksessen er at Helthjem fokuserer på best mulig levering helt hjem til sluttkundene, mens konkurrentene er mer opptatt av pakkeskap og utleveringssteder.