Amazon-aggregatoren Go North gjør ukentlige oppkjøp og sikter mot milliardomsetning innen tre år
I denne episoden av Ehandelstrender møter programleder Urban Lindsted Go North-gründer Johan Hallenby.
Go North er Sveriges første Amazon-aggregator som kjøper merker på Amazon fra tredjepartselgere. Med innsikt i hvordan man bygger merkevarer på Amazon, smarte prosesser og kapital, forventer Go North å nå milliarderomsetning og lønnsomhet på tre år.
Det har gått fort. I fjor lanserte Go North sin første datadrevne merkevare på Amazon i USA. Siden desember har de kjøpt ytterligere 10 merker på Amazon og planlagt å kjøpe et nytt merke i uken for å nå 100 millioner svenske kroner i salg i år.
Etter å ha analysert hundretusenvis av merker på Amazon ved å “skrape” data fra e-handelsgiganten, startet Johan Hallenby sitt eget merke på Amazon i USA i fjor.
Med smarte verktøy er det mulig å få overraskende mye data om merkene på Amazon. Go North har identifisert 220 000 merker på Amazon som er verdt å kjøpe. Gjennom egen erfaring med å utvikle merkevarer på Amazon og kapital forventer de ekstremt rask vekst.
Det var i 2018 at Amazon begynte å tillate salg av Amazon-kontoer, og lanserte de første Amazon-aggregatorene i USA. Det er over 1,5 millioner tredjepartselgere på Amazon som hovedsakelig selger sine egne merkevarer.