Norsk tech-byrå satser i et av Europas største markeder
Forte Digital satser på det store tyske markedet. Satsingen skal ledes av Joachim Bader og Christof Zahneissen.
Konsulentselskapet Forte Digital har siden oppstarten i 2017 fått et solid fotfeste i det norske markedet. I fjor økte byrået omsetningen med over 50 prosent og har nå passert 250 ansatte.
Med den kraftige veksten åpner det seg nye dører. En av dem er internasjonalisering. Daglig leder John Kårikstad omtaler satsingen slik på Forte Digitals egne nettsider:
– Veksten har vært viktig for oss på grunn av de mulighetene det gir oss. Størrelse gir oss mulighet til å investere i kompetanseutvikling og kultur, i tillegg til å satse innenfor nye forretningsområder og nye markeder. Tyskland er en av disse markedene, sier Kårikstad.
Kårikstad mener at Polen og teknologikompetansen man har der, har vært avgjørende for suksessen til Forte. Han mener dette også vil være katalysator for vekst og lønnsomhet i Tyskland.
– Målet er å gjenskape suksessen og måten vi allerede jobber med våre kunder på også i det tyske markedet. I Tyskland skal vi også ha fokus på smart bruk av data, tverrfaglighet, pragmatisme og datadrevne kundeopplevelser. Etter hva jeg kjenner til er vi sannsynligvis bransjens første selskap som går til Tyskland, sier Kårikstad.
Forte Digital i Tyskland skal drives av Joachim Bader og Christof Zahneissen. Begge har lang fartstid fra konsulentbransjen, opplyser Forte.