Amanda Lilja fyller opp kassen med millioner før utenlandssatsing for testverktøy
FeedbackFrog får tilført en håndfull millioner i frisk kapital.
Svenske FeedbackFrog har bygget opp en plattform der bedrifter kan designe tester og evalueringer for å ta inn data og tilbakemeldinger på tjenester og produkter under utvikling.
Tjenesten er utviklet slik at bedrifter kontinuerlig kan validere sine forretningsmodeller og produkter direkte i markedet.
Nå får selskapet fem millioner svenske kroner i frisk kapital. Pengene skal ifølge FeedbackFrog brukes til å fortsette utviklingen av selskapets SaaS-plattform med mål om å forberede selskapets kommende internasjonale ekspansjon.
Nyemisjonen ble gjennomført i samarbeid med selskapets eksisterende aksjonærer som reinvesterer i selskapet. Den nye eierlisten inkluderer hovedinvestor Red Pill Invest, som sammen med sitt investornettverk går inn i oppstartsselskapet med cirka 1,8 millioner svenske kroner.
– Det føles utrolig at vi får et så smart eierskapskollektiv med både bransjeekspertise og erfaring med internasjonal ekspansjon. Det vil være nyttig nå som vi flytter virksomheten fremover. Nå er det viktig å bevise skalerbarheten til plattformen og å vokse med våre kunder internasjonalt, sier Amanda Lilja, administrerende direktør i FeedbackFrog.
– Kapitalen vil gå til å fullføre plattformens tredje utgivelse: selvbetjening for kundebedrifter. Det gir oss skalerbarheten vi trenger for å ta plattformen utenfor Sverige og er noe kundene våre har etterspurt lenge, sier Amanda Lilja.
FeedbackFrog opplyser at deres tjeneste i dag brukes av 27 bedrifte. Blant kundene er Getinge Maquet, Electrolux, Facebook, Trustly, SBAB, Mathem og Scania. FeedbackFrog ble finalist i “SaaS Company of the Year 2021”, en pris som deles ut av den svenske nettavisen Breakit.