Et av Nordens heteste martech-selskaper vokser så det knaker (men det gjør også underskuddet)
Fredrik Skantze kan se tilbake på nok et år med kraftig vekst, men underskuddet er stort.
Funnel er et hett selskap i den nordiske martech-andedammen med sine løsninger for å samle inn og analysere markedsdata.
På kundelisten har Funnel blant annet Skyscanner, Samsyng, Adidas, Superdry og Trivago.
Det spekuleres nå stadig om når Funnel skal på børs.
Spekulasjonene ble ikke mindre etter at selskapet på slutten av fjoråret hentet inn 578 millioner svenske kroner (med en verdivurdering på vel 3,5 milliarder kroner) med klar beskjed om at en børsnotering var aktuelt.
Nå er tallene for 2021 offentliggjort. Tallene viser at Funnel i fjor omsatte for 175 millioner svenske kroner; en oppgang fra 2020 da selskapet omsatte for 120 millioner. Men veksten på cirka 45 prosent koster flesk. Funnel-sjef Fredrik Skantze fikk et driftsunderskudd på 174 millioner svenske kroner, mot 118 millioner kroner i 2020.
Kanskje ikke så rart at børsnoteringen drøyer noe i et krevende finansmarked.