Morten Blomfeldt, kundeansvarlig i Epinova (t.v), Anna Fekjær Kristensen Partner Sales Manager i Norce og Kristian Borg, CTO i Epinova. (Foto: Epinova)
Pressemelding

Epinova inngår nytt partnerskap for å vinne andeler i «glemt» bransje

Epinova og Norce inngår et strategisk samarbeid for å tilby ehandelsløsninger til det nordiske markedet – med særlig fokus på bedriftsmarkedet.

Epinova har gjennom en årrekke vært et av landets største byråer for digital handel.

Samtidig har svenske Norce (tidligere Jetshop + Storm) de siste årene fått en solid posisjon innen ehandel, mye takket være et stort fokus på B2B-ehandel i Norden.

Med partnerskap med Norce håper Epinova å ta nye markedsandeler i et marked det snakket lite om, nemlig det lukrative B2B-markedet der kundene ofte har komplekse behov og stor investeringsvilje.

– Vi i Norce er stolte over å inngå samarbeid med Epinova, som vi ser på som en av de mest profesjonelle og verdidrevne aktørene i det norske markedet. De har bygget opp en dyp forståelse for e-handel og vet hva som faktisk skaper resultater for nettbutikkene. Epinova har en tydelig ambisjon om å stadig gjøre det bedre for e-handlerne – akkurat slik vi jobber i Norce, sier Fredrik Lindros, CEO i Norce i en pressemelding.

Epinova har lang erfaring som leverandør av nettløsninger til flere av Norges største virksomheter, innen både B2C og B2B ehandel.

På nettsidene til Epinova skriver byrået følgende om den nye avtalen:

Partnerskapet med Norce støtter Epinovas kundestrategi, og gir oss en ny mulighet til å jobbe med kunder som har valgt en såkalt «composable»-arkitektur basert på mikrotjenester, APIer og headless-teknologi.

I en epost til Springboard presiseres det fra Epinova at den nye avtalen ikke erstatter nåværende partnerskap og at for eksempel Optimizely som har vært en viktig bærebjelke i mange tech-leveranser fra Epinova, fortsatt vil være viktig for det norskeide byrået.

Commercial on Martech