Julia Paulsen fra Elkjøp (Foto: Netthandelstrender)
Podcast

Elkjøp byttet ut alle systemer samtidig med salgsrekorder

De siste årene har Elkjøp byttet ut alle sine systemer i alle sine markeder, samtidig som de har slått nye salgs- og resultatrekorder.

Systembyttene har vært nødvendige for å kunne utvikle omnikanaltilbudet til kundene.

Alt handler om å forbedre forbrukernes kjøpsreise i skjæringspunktet mellom online og fysisk handel. Her møter Elkjøp på utfordringer med å få forbrukerne til å dele sine data for å få en bedre kjøpsopplevelse.

I dette avsnittet av podden Netthandelstrender, som ble spilt inn på scenen på NXT Nordic-konferansen i Oslo 11. oktober, snakket programlederen Urban Lindstedt med Julia Paulsen, Director of Ecommerce i Elkjøp Nordic. Samtalen er på engelsk da Julia er fra Finland.

Allerede i 2012, hos Zalando i Berlin, lærte Julia Paulsen at konstant testing er veien videre innen digital handel. Her lærte hun også nødvendigheten av riktig lokalisering av netthandel når man ekspanderer til nye markeder.

I Elkjøp har Julia Paulsen ledet selskapets største IT-transformasjon når de byttet ut alle systemene sine, samtidig som Elkjøp slo både salgs- og resultatrekorder.

Vi fordyper oss i hva som er en god kundeopplevelse både offline og online. Ved å få kundene til å dele dataene sine, er det mulig å skape en bedre kundereise og kundeopplevelse.

Commercial on Martech