Breaking news

Kundeklubb-utfordrer henter 15 millioner kroner til internasjonal vekst

Det norske martech-selskapet Diller tar inn 15 millioner kroner i frisk kapital.

Norske Diller har utviklet et verktøy for å bygge lojalitet i varehandelen.

Dillers teknologi kan brukes både i fysisk butikk og på nett. Kundene drar nytte av dette i form av rabatter, medlemsfordeler og mer relevant markedsføring.

Mens deres langt større storebror, svenske Voyado, satser i enterprise-segmentet, sikter Diller seg inn mot små- og mellomstore bedrifter.

Olivenlunden, Fredrik & Louisa og Hageglede.no er blant Dillers kunder i dag.

Selskapet henter nå 15 millioner kroner til internasjonal ekspandering, skriver den norske nettavisen Shifter. Særlig Sverige og USA står i fokus.

Inn i selskapets aksjonærliste kommer Skagerak Venture, Agder Seed og Tjuvholmen Venture, samt Borjan Duhonj (partner i Pareto Securities New York), Gaute Ulltveit Moe (tidligere meglersjef i Nordea og Artic og nå påtroppende aksjemegler i ABG Sundal Collier).

Diller ledes av Jan Høgetveit som er mest kjent for å ha vært med å gründe fintech-selskapet Semine.

– Våre integrasjoner i POS (kasse, journ. anm.) går over landegrenser og “ecommerce” er jo som kjent globalt. En butikk-kjede i Sverige som bruker en POS som Diller allerede er integrert i, vil enkelt kunne bli en kunde av Diller, sier Høgetveit til Shifter.

Commercial on Martech