To chatbot-selskaper går sammen for å gjøre ehandelen mer pratsom
Med kunder som Jollyroom, Skincity og Outnorth har Dialogtrail blitt en aktør å regne med når vi snakker om teknologi og ehandel.
Dialogrrails dynamiske produktguider har som mål å hjelpe forbrukerne med å finne de riktige produktene basert på mer menneskelige verdier enn bare dine vanlige filtrene.
Skal du kjøpe joggesko, er det relevant å spørre kunden hvordan vedkommende liker å lande ved løping. Eller skal kunden kjøpe vaskemaskin, så er det relevant å spørre om familiens størrelse. Dette er utfordringer Dialogtrail har satset på å løse med sin chatbot-aktige løsning.
Nå kjøpes selskapet opp av Hello Ebbot som på mange måter er et liknende selskap, men de kommer fra kundeservice-siden.
– Jeg er veldig spent på å slå meg sammen med det talentfulle teamet på Dialogtrail. Produkttilbudet deres er unikt og passer perfekt til vår AI-baserte chat og chatbot. Jeg er sikker på at fremtiden vil bli virkelig spennende for kundene våre, sier Anders Clarin, administrerende direktør i Hello Ebbot.
Begge selskapene er svenske. Enn så lenge vil begge merkevarene leve videre.