Martech-selskap henter ny sjef og varsler økt fokus på å bygge kjennskap
Eirik Grønlie gir seg som markedsdirektør i Maxbo. Ny arbeidsplass blir hos norsk martech-startup.
Coright har utviklet et digitalt verktøy for avtalehåndtering, rettigheter og plikter for kreativer og immaterielle eiendeler.
– Jeg har vært så heldig å få jobbe med en rekke spennende merkevarer og selskaper, på tvers av flere ulike bransjer og næringer, og med det lært litt om hva det er som skal til for å skape vekst under forskjellige og varierende forutsetninger, sier nyansatt daglig leder Eirik Grønlie i en pressemelding.
– En markedsdirektør er gjerne bestiller av store reklameoppdrag, profilkampanjer, innholdsproduksjon, eventer og lignende. I alle slike sammenhenger så skapes det et stort antall rettigheter og plikter forbundet med produksjon og bruk av foto, film, musikk, tekster, logo og med flere. Uten et system som Coright blir det utfordrende å holde orden på det som utvikler seg til å bli et stort og komplekst avtaleverk og spesielt det å ha oversikt over gyldighet på enkeltrettigheter med tanke på utløpstid, sier Grønlie.
Økt fokus på markedsføring trekkes frem som et satsingsområde i tiden fremover.
– Den største utfordringen vi har per i dag er at for få kjenner til Coright og den verdien vi kan være med på å skape.
Teknologiske forbedringer er også på planen, avslører den nye daglige lederen i Coright.
– Det mest åpenbare er utvikling rundt bruk av kunstig intelligens (KI). Vi benytter selvfølgelig KI-basert programvare og teknologi i dag for å utvikle selve løsningen, men det mest spennende er hvordan dette vil påvirke produksjon av bilder, film, tekst og musikk fremover.