Nederlandske Channable kjøper dansk feed management-selskap
Den nederlandske multikanalplattformen Channable kjøper danske WakeupData.
Den danske feed management-virksomheten WakeupData har blitt kjøpt av den nederlandske Channable. Med oppkjøpet sikter Channable, som allerede er markedsleder i Benelux-landene, på å bli den største aktøren i Norden innen produktfeed management og digital markedsføring.
Samtlige medarbeidere hos WakeupData vil fortsette å jobbe for Channable i den danske avdelingen. Dermed blir de en del av det eksisterende teamet på over 260 ansatte som allerede jobber fra Channables kontorer i Utrecht, Nederland, Berlin, Tyskland, og New York City, USA.
Den nye nordiske avdelingen med kontor i Århus blir dermed det første fysiske kontoret i Norden.
I WakeupData ser de frem til fusjonen, som ifølge CEO og partner Steffen L. Jørgensen har pågått i et halvt år.
– Med Channables robuste plattform og ressurser står vi i en sterk posisjon til å styrke vårt markedslederskap i Danmark, Norge, Sverige og Finland, sier WakeupData CEO Steffen L. Jørgensen.
Både WakeupData og Channable fasiliterer feed management-tjenester for nettbutikker ved å optimalisere datakvalitet og skape forbindelse mellom ehandelsleverandøren og relevante markedsføringskanaler, som eBay, Amazon, Google og Meta.
Hos Channable forventes det at oppkjøpet vil styrke deres allerede sterke posisjon i Norden og gi muligheten til å utvikle produkttilbudet, og gjøre Channable til den ubestridte ledende aktøren i Norden.
– Én ting som virkelig var bemerkelsesverdig i denne prosessen med oppkjøpet, var at det ble tydelig at til tross for å ha konkurrert vennlig i flere år, så virket vår vei mot oppkjøpet som en naturlig utvikling, sier Rob van Nuenen, administrerende direktør for Channable.