Ehandelen flater ut – men i ett land vokser pakkevolumet kraftig
Posten Norge AS, som Bring er en del av, offentliggjorde i dag sine resultater for årets første kvartal.
Det nordiske logistikkkonsernet leverte en samlet omsetning for 5.637 millioner kroner, noe som er en reduksjon på seks prosent sammenlignet med samme kvartal i fjor.
Til tross for et generelt fallende marked, leverer konsernet økte pakkevolum. Totalt sett var økningen i det nordiske pakkevolumet på magre 0,4 prosent, men vi merker oss svært sterke tall for Bring Sweden. De økte pakkevolumet med hele 44 prosent sammenlignet med første kvartal i 2021.
– Vi leverer et fantastisk sterkt resultat i et fallende marked. Det er bemerkelsesverdig at vi har så stor vekst til tross for at markedet generelt går ned. Og så må du også huske at kvartalet vi sammenligner med, Q1 2021, var et historisk sterkt kvartal, sier Mona Zuko, salgs- og markedsdirektør i e-handel og logistikk i Bring.
I løpet av første kvartal viste Nordic Group gode økonomiske resultater – og det sterke svenske markedet er en av driverne.
– Vi har gode konsernresultater og leverer sterkt i Norden, og det ser ut til at våre fleksible tjenester og grønne leveranser blir satt pris på. I mars viste Sustainable Brand Index at Posten Norge-konsernet er det logistikkselskapet i Norden som får høyest score (topp listen i Sustainable Brand Index-rangeringen) over de merkene forbrukerne ser på som mest bærekraftige, sier Mona Zuko.