Børsnotert influencer-plattform henter seks millioner kroner
Influencer marketing-plattformen Hubso får tilført frisk kapital.
Hubso er en one-stop hub for influencere som ønsker å etablere sin egen merkevare og få en sømløs løsning for produksjon, markedsføring og ehandel. Selskapet
Ny storeiere i Hubso er Dirlanda Invest som eies av svensken Linus Englund. Han går inn med 6,3 millioner svenske kroner, det vil si rett i underkant av 6 millioner norske kroner.
– Vi er veldig glade for å ha Dirlanda Invest og Linus Englund som eiere i selskapet med entreprenørånden og erfaringen Linus har i å bygge suksessrike selskaper, Josefine Abrahamsson, administrerende direktør i Hubso i en pressemelding.
– Jeg har fulgt Hubso en stund og det føles veldig spennende å få muligheten til å bli eier av selskapet. Hubso er unikt posisjonert som en inkubator for å hjelpe skapere å nå nye høyder med nye og eksisterende merkevarer. Forretningsmodellen er nyskapende og det er et stort potensial for både Hubso og skaperne som selskapet samarbeider med. Josefine Abrahamsson har også gjort en imponerende jobb med å bygge opp organisasjonen og spisset nylig laget med noen skarpe rekrutteringer, noe som skaper meget gode forhold fremover. Jeg gleder meg til å være med på reisen og hjelpe selskapet å nå sitt fulle potensial, sier Linus Englund.
Pris per aksje er satt til 90 øre per stykk. Tegningskursen er basert på aksjekursen på selskapets aksjer basert på volumveid betalingskurs på selskapets aksjer i løpet av de siste 3 handelsdagene før emisjonen.