Bookis bygger markedsplass med smidige kundereiser
Bookis har utviklet en markedsplass for brukte bøker i Norge og Sverige med stort fokus på brukeropplevelsen for både kjøpere og selgere.
Gjennom en smidig kjøps- og salgsreise sørger Bookis for at kundene stadig kommer tilbake. Det er ikke først og fremst muligheten til å tjene penger på bøkene sine som motiverer selgerne, men at folk egentlig ikke ønsker å kaste bøker.
Bookis har vært i stand til å investere i plattformen ettersom ambisjonen deres er å bli best og størst i verden. Og når dagens økonomiske klima har tvunget dem til å redusere antall ansatte fordi det har blitt vanskeligere å få tak i risikokapital, har startupen valgt å beholde alle utviklerne som bygger fremtidens kundeopplevelse.
I denne episoden av Netthandelstrender-podcasten, som ble spilt inn på scenen på NXT Nordics-konferansen i Oslo 11. oktober, snakket programleder Urban Lindstedt med Arne-Morten Willumsen, medgründer og administrerende direktør i Bookis, en markedsplass for bøker.
Bookis er en startup i Oslo som ble lansert i desember 2017. Markedsplassen deres har 450 000 medlemmer, og de kjøper og selger bøker i Norge og Sverige. Bookis har blitt verdsatt til 150 millioner kroner i den siste investeringsrunden.