Norsk PIM-selskap får friske penger fra nye eiere (og har allerede bestemt seg for hva pengene skal gå til)
Bluestone PIM har sikret seg penger til sin neste vekstfase.
Bluestone PIM kunngjør at de har fått med seg norske Scale Leap Capital og nederlandske Narwhal Investments på eiersiden.
Bluestone PIM har i lang tid fremstått som et av Norges mest interessante martech-selskaper, men likevel er det først nå at selskapet gjennomfører en større emisjon siden oppstarten i 2016.
Ingvild Huseby og Andreas Solberg fra Scale Leap Capital sier følgende i en pressemelding.
– Vi er glade for å ha landet vår strategiske investering i Bluestone PIM og sluttet oss til selskapet som ledende investorer. Bluestone PIM samsvarer med investeringskriteriene våre, og representerer en veletablert enhet med sine forretningskritiske løsninger implementert med suksess hos store internasjonale kunder. Vi er veldig imponert over det vi har lært så langt. Den teknologiske ekspertisen som utvises av Bluestone PIM er unik og moderne, ledsaget av robuste og innovative planer for fremtiden. Viktigere, vi har identifisert et selskap som setter teamet og enkeltpersoner i hjertet av hver operasjon og har klart å navigere selskapet til en utmerket posisjon for videre vekst. Vi ser frem til en spennende reise videre med Bluestone PIM.
Investeringen skal akselerere den internasjonal ekspansjonen, slik at selskapet kan gå inn i nye markeder som Storbritannia, Tyskland og Benelux-landene.
Bluestone har i dag kunder som Sainsbury’s, St.Gobain, Dolby Technologies og Intersport.
Det er ikke kjent hvor mye Scale Leap Capital og Narwhal Investments investerer i Bluestone PIM og med hvilken verdsettelse.