Nederlandsk adtech-selskap slår hodene sammen for å ta sterkere posisjon i sitt nordiske “hjemmemarked”
Nederlandske Azerion har kjøpt norske Widespace og Strossle, samt svenske Delta Projects. Selskapet som i dag består av 16 ansatte samler nå kreftene under én merkevare.
Med kombinasjonen av Strossle, Widespace og Delta Project, har Azerion blitt en signifikant aktør i Norden innen både innholdsmarkedsføring og programmatisk annonsering.
Nå samles alt under merkevaren Azerion.
– Azerion har nå en bred produktportefølje og samarbeider med flere av Norges største publisister og annonsører. Alle de store mediebyråene er kunder av oss, samt at vi har mange direktekunder i alle segmenter. Fokus i Norge vil være Azerions produkter innen video og gaming, samt befeste posisjonen Strossle har skapt som landets ledende plattform for distribusjon av innhold, og Deltas posisjon som DSP, sier Norgessjef i Azerion Norge, Trånn Ciekals som selv har vært country manager i Strossle, i en pressemelding.
Til sammen hadde Azerion, Strossle og Delta Projects en omsetning på 120 millioner kroner i 2021, skriver Kampanje som først omtalte saken.