Adtech-selskapet har kollapset på børs – nå endrer selskapet kurs og toppsjefen forsvinner
Advertys administrerende direktør Tobias Knutson forlater adtech-selskapet med umiddelbar virkning.
Tobias Knutson erstattes av Jonas Söderqvist, nåværende styremedlem, fra 1. april.
Adverty samler merkevarer og mennesker gjennom sin egenutviklede reklameteknologi bygget for spill-industrien. Adtech-selskapet beskriver selv seg som en plattform som lar kreatører og utviklere tjene penger på hele spillopplevelsen med diskrete annonser som er enkle å integrere, sømløse annonser.
Adverty er notert på børsen i Stockholm. I løpet av de siste 12 månedene har aksjekursen rast hele 77 prosent.
I en børsmelding begrunnes lederskiftet med at det er behov for en annen lederprofil, med fokus på internasjonal ekspansjon, organisasjonsutvidelse og for å oppnå både salgsvekst og fremtidig lønnsomhet.
– Styret vil takke Tobias for hans innsats i en viktig del av selskapets utvikling. Adverty har nå nådd en posisjon hvor inntektene begynner å øke. I det perspektivet blir det stadig viktigere hvordan vi bygger selskapet videre. Vi kjenner allerede Jonas Söderqvists positive energi og kapasitet, både i styret og i selskapet generelt. In-game-annonsering som format får stadig større aksept i bransjen, og tidspunktet for å implementere en endring er nå riktig, sier Joachim Roos, styreleder i Adverty.
Nykommer Jonas Söderqvist har jobbet i media i mer enn 20 år, de siste 15 årene i ledende stillinger. Senest kommer Jonas fra det amerikanske programmatiske adtech-selskapet PubMatic i rollen som Regional Director, hvor han tredoblet salget på 4 år og økte markedsandelen betydelig. J
I perioden frem til dette vil gründer og styremedlem Niklas Bakos være fungerende administrerende direktør.