Adtech-selskap får tre nye og erfarne investorer for å håndtere veksten
Adtech-selskapet Adoveo ønsker tre nye investorer velkommen på laget. Adoveo tilbyr blant annet løsninger for å lage videobannere, interaktive kampanjer og løsninger som gjør det mulig å handle direkte fra bannerannonser. Gjennom en plugin-modul kan Adoveos brukere også koble kampanjene sine til betalingsløsningen Swish (Sveriges svar på Vipps), noe som gjør det mulig for forbrukerne […]
Adtech-selskapet Adoveo ønsker tre nye investorer velkommen på laget.
Adoveo tilbyr blant annet løsninger for å lage videobannere, interaktive kampanjer og løsninger som gjør det mulig å handle direkte fra bannerannonser. Gjennom en plugin-modul kan Adoveos brukere også koble kampanjene sine til betalingsløsningen Swish (Sveriges svar på Vipps), noe som gjør det mulig for forbrukerne å “swishe” produkter til hverandre, og forkorte kjøpsprosessen drastisk, noe som øker konverteringen.
De tre personene som som nå blir en del av Adoveo er:
- Lovisa Wachtmeister Bååth som tidligere hadde ledende stillinger i SplayOne og Ingager
- Ulrich Boyer som er grunnlegger av databyrået NEPA. Han tiltrer som styreleder og vil blant annet bidra med sin erfaring som serieentreprenør.
- Axel Kling som er grunnlegger av Snow Software som i dag omsetter for over en milliard kroner i over 30 land.
Alle skal bidra med kapital, kunnskap og erfaring for fortsatt sterk vekst, skriver Adoveo i en pressemelding.
Adoveo opplyser om at de har mangedoblet sin kundebase i år, og kundelisten inkluderer nå blant annet kjeder som Pressbyrån, 7-Eleven og Cervera, samt mer enn 45 av de største veldedighetsorganisasjonene i Sverige.