50 prosent vekst siden nyttår – og nå har også svenskene begynt å få øynene opp for det norske tech-selskapet
Lipscore-gründer Henning Frettem har grunn til å være fornøyd med året så langt.
Denne artikkelen er publisert av vår partner Lipscore.
Lisensinntektene har i år økt med 50,2 prosent for Lipscore som er mest kjent for å hjelpe bedrifter å samle inn produktomtaler, enten kundene har handlet i fysisk butikk eller på nett.
– I det norske markedet opplever vi nå en fantastisk utvikling, forteller Henning Frettem, gründer og daglig leder i Lipscore.
På kundelisten har selskapet nå blant annet ARK Bokhandel, Interflora, Telia, Coverbrands, Jernia og Elektroimportøren. Totalt jobber det nå 15 ansatte i Lipscore.
Interessen for produktomtaler har økt dramatisk det siste året her i Norge, mener Frettem.
– Mange nettbutikker og kjeder har frem til nå hatt nok med å bygge opp et teknisk robust fundament, men nå begynner en del aktører også å få kapasitet til å implementere teknologi som gjør at de kan skape unike kundeopplevelser.
Produktomtaler, men også personalisering og et godt søk i nettbutikken ser ut til å være det som er mest i fokus for tiden, mener Frettem.
– Enhver nettbutikk og kjede har sine særskilte behov, men mitt inntrykk er at det mange nå er opptatt av å få på plass på sine nettsider, er personalisering, et godt søk og en effektiv løsning for produktanmeldelser.
Lipscore er nå tilstede i seks land. Norge er enn så lenge det klart viktigste markedet; nå håper Frettem at Lipscore også kan ta en sterk posisjon i Sverige.
– Vi har doblet antall kunder i Sverige i år og er fornøyde med det, men potensialet er enormt mye større. Interessen for produktomtaler er merkelig nok mindre i Sverige enn i Norge, men det tror vi at vil endre seg fremover. Klarer vi å øke interesse for produktomtaler og samtidig overbevise kundene om at Lipscore faktisk er rett teknologileverandør, kan vår svenske satsing bli veldig bra.