400 bedrifter bruker deres teknologi for booking – nå kjøpes de opp av børsaktuelle Yabie
Fintech-selskapet Yabie har gjennomført et oppkjøp av bookingtjenesten Cliento.
Gjennom oppkjøpet åpner Yabie opp et helt nytt markedssegment innen tjeneste-sektoren, hvor bookingfunksjonen ofte er en forretningskritisk komponent.
Cliento tilbyr det Yabie mener er markedets mest moderne bookingsystem. Det er i dag 400 bedriftskunder som bruker systemet daglig. Bestillinger er en naturlig og viktig del av økosystemet som Yabie bygger, for å hjelpe gründere med å ta betalt.
Siden 2002 har Cliento tilbudt en enkel måte for forbrukere å bestille timer via kundenes nettsider med innebygde integrasjoner som SMS-påminnelser og betalingsløsninger. Kundelisten på over 400 bedriftskunder, innen alt fra helsetjenester og verksteder til frisørsalonger og neglepleie .
– Bestillinger er en forretningskritisk del av mange bedriftseiere og er et naturlig tillegg til økosystemet av tjenester som Yabie ønsker å tilby. Med oppkjøpet vil vi være en one-stop-shop for mange små bedrifter som tidligere måtte håndtere flere ulike systemer for booking og betaling. Selskapet Cliento har lang erfaring med å bygge produkter for små bedrifter, segmentet der Yabie satser, og vi er veldig glade for å ønske gründerne Victor og Henric velkommen til teamet, sier Mathias Plank, grunnlegger og administrerende direktør i Yabie.
Clientos to eiere Victor Stodell og Henric Larsson blir nå en del av Yabies team. Duoen vil fortsette å utvikle produktet sammen med Yabies eksisterende utviklingsteam.
– Det skal bli veldig gøy å være en del av Yabie. Vi har vært et lite team med store ambisjoner og som en del av Yabie får vi helt nye muligheter til å videreutvikle produktet og realisere vår visjon om å tilby det beste bookingsystemet, sier Henric Larsson, grunnlegger og administrerende direktør i Cliento.
Meldingen om at Yabie kjøper Cliento kommer noen få dager etter at det ble kjent at Yabie henter 220 millioner kroner og finpusser planene om en børsnotering.